måndag, mars 20, 2006

Let me in, I'll bury the pain

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

Idag har jag kastat flaskor på poliser. Skrikigt slagord åt poliser. Sprungit från poliser. Sjungit kampvisor i närheten av poliser. Samt bjudits på lunch och choklad av poliser. Allt för att poliserna bad mig, och många andra. Poliser är tuffa, för de har övningar i kravallhantering, och då får man skrika och kasta flaskor för att göra dem glada.

Sen hamnade jag på fel buss och irrade runt en timme i Skärgårdsstad och undrade var i hela helvete jag var någonstans, och varför det stod på busstidtabellerna att det var tre timmar till nästa buss. Sen vandrade jag fyra kilometer på små snöiga landsvägar tills jag hittade Åkersberga.

Det här var en ägig dag. Jodå.


Eftersom alla människor tjatat om In Flames en hel del inför deras konserter i fredags och lördags kom jag att börja lyssna på dem igen. De är bättre än jag minns dem.

Nästa konsert blir Sonata Arctica den elfte April, och sen blir det väl till att ta sig till Blind Guardian i september. Blind Guardian är ju typ... Bäst.


Collect some stars to shine for you
And start today, there's only a few
A sign of times my friend

4 kommentarer:

Anonym sa...

sigh. ständigt dessa påminnelser om att jag missade in flames-konserten.

Nyllet sa...

Well, so did I. Men jag hörde folk prata om den en hel del, vilket fick mig att återupptäcka In Flames.

Anonym sa...

Hoho, jag misstänkte att jag skulle gå runt o oroa mig för att missa Blind Guardian-konserten pga slut på biljetter någon gång under året, så jag köpte min biljett i november.. 10 månader innan konserten ;) Helt wacko..

Nyllet sa...

Klokt. Jag borde själv se till att införskaffa biljetter snart, men än verkar det i alla fall inte ha sålt slut. Jag har liksom bestämt mig för att dyka upp, och jag har pengar, så det jag skjuter mest på av det av ren lathet.