onsdag, augusti 02, 2006

Hiding inside the flames

Jag borde faktiskt blogga oftare. Det skriver förvisso nästan alla som bloggar, men jag tycker det ändå. Jag har egentligen inte skrivit något sedan Musikanternas Sista Kamp, för drygt en månad sedan. Sedan dess har jag förvisso inte gjort överdrivet mycket, men det har blivit bordsrollspelande och Skoklosterspelen. Nico tog många fina bilder, och Arleskär tog också några bilder.

Det blev totalt nio dagar på Skokloster. Jag, Åkesson och Stordal var där tidigare för att vara med på träningen inför Krutrök och Muskedunder, eller Krutrök och Kanoner, beroende på vem man frågade. Jag var en av de fem norrländska rekryterna i röda uniformer som blir slaktade av rövare i slagets inledande skede. Stordal blev träffad av en kanon.

Vi träffade en del nya vänner, lärde känna en del gamla vänner lite bättre och hade på det stora hela väldigt kul. Jag har nog faktiskt aldrig sett så många fulla personer på ett och samma ställe. Som den ansvarsfulla unga man jag är så har jag nu lärt mig en del om att hjälpa folk spy. Hålla undan hår och bjuda på vatten och sånt. Det blev också till att hjälpa en del människor hitta hem till rätt tält.

På det stora hela var det många människor jag gärna spenderat mer tid med, och några få som jag helst undviker att träffa i framtiden. På lördag bär det av till Gotland, så då blir det väl till att träffa en del av människorna igen...

Bilduppladdningen verkar inte fungera just nu, men jag lägger kanske upp lite bilder ner det gör det.

Inga kommentarer: