torsdag, april 26, 2007

Little pieces of the nothin' that fall

Mindre än en vecka kvar till lajv. Har precis skrivit en analys av Per Albin Hanssons radiotal vi andra världskriget utbrytande. Det var tråkigt.

Nu sitter jag och lyssnar på Goo Goo Dolls och kliar mig på näsan, och pratar lite med Dennis. Jag vill verkligen skriva, men jag får inte riktigt ord för vad jag egentligen vill få fram, om jag överhuvudtaget vill få fram något, så det hela blir ganska dumt.

Stordals hår har varit med om en tragisk skoterolycka och invalidiserats.




Själv var jag på släktträff/70-årskalas på ett spa-hotell i Jämtland. I Storhogna, var vi. Jodå. I närheten låg samhället Brunflo, där inaveln gjort att dövhet är ovanligt vanligt. Så kan det gå.
På hotellet fanns det en trevlig park under glastak.


...och utanför fanns det fjäll...



Mer saker på det fotografiska temat kan skådas i Bilddagboken. När jag orkar uppdatera den.

7 kommentarer:

Nfreak sa...

Woohoo, ett omnämnande.. =)

Och lite synd tycker man ju om Stordals hår, att plötsligt råka ut för någonting sånt från ingenstans, hemskt.

Men åandra sidan så gör det sig inte helt illa i invalidiserad form heller, så ingen skada skedd, man får önska det all lycka i sitt tillfrisknande.

Martin sa...

MEN VAFAN!

STORDAL! Vad har människan gjort! Ack och ve! Hans hår var ju så NAJS!

Nyllet sa...

Ja. Nu har han kammat emo-frisyr av allt. Det är en hård värld vi lever i.

Ludde sa...

Yay! Nu har jag en chans att gå förbi stordal i mer än bara kuk-längd!

Reon sa...

Ja! Allt hår är borta! Muahaha! Och jag skulle snarare säga att jag ser ut som nånslags 80-tals synthare än en emo. Men man vet aldrig så noga. ^^

Och angående den askorkade kommentaren kan jag bara hälsa att alla vet att du inte har nån snopp, Ludde. Det är över, sluta låtsas.

Nyllet sa...

Faktiskt. Det är ingen hemlighet längre.

Ludde sa...

Faen då ='(...