torsdag, oktober 23, 2008

If you stand in the dark with your ears to the wind

Idag var jag på förhandsvisning av Låt den rätte komma in, tillsammans med Henning. Sonja och hennes pojkvän var också där, men vi såg inte så mycket av dem.

Det var en mycket bra film. Om du bara ska se en film med avslitna huvuden så ska du se Låt den rätte komma in. Fett värt, särskilt som jag gick gratis.

Biljetterna vann jag på Tjuvlyssnat.se, i deras lilla tävling där bästa vampyrrelaterade motivering vann två biljetter. De valde 250 vinnar bland de 290 tävlande, och de flesta av dessa skrev överhuvudtaget ingen motivering. Min motivering var följande stycker, späckat med dåliga ordvitsar:

Jag äger inga pengar till bio, men att missa Låt den rätte komma in skulle suga. Eftersom alla mina vampyrnördar till vänner kommer att se den kommer min position i vänskapskretsen ligga vampyrt till. Ja, när det kom fram att jag inte sett filmen skulle jag bli blek av skam och de skulle alla skratta åt mig med blottade framtänder.

Och när de sedan får reda på att jag skrivit en så fruktansvärd motivering här på Tjuvlyssnat skulle hånet fortskrida med ny glöd. Jag skulle alieneras av mina vänner och gå runt som ett vandrande lik för all framtid, och endast smyga ut på natten för att köpa Fanta Rasberry på någon nattöppen bensinmack.