söndag, oktober 16, 2005

You know

Jag borde verkligen uppdatera oftare, men just nu känns det inte särskilt händelserikt. Jag är på bra humör hela tiden, men livet känns väldigt... Rutinmässigt. Nåja, det närmar sig lov, och i November ska man ju iväg till Madeira. Mmm... Semester. Jag gillar att flyga. Jag gillar stora flygplatser fyllda med stressade människor som ska ut i världen, eller tillbaka hem. Jag gillar att sitta still i några timmar, högt över marken medan jag reser så långt att det blir svårt att föreställa sig.

Hmm... Jag har ont i ryggen. Knäckte den rätt för... Två veckor sedan, tror jag. En av mammas gamla klasskompisar, som tidigare var gift med en av pappas lumparpolare, är gift med en kiropraktor. Blev det vanliga knäckandet och det vanliga "Rör dig mer". För en gångs skulle var det i alla fall lite mer konkreta ideér på sätt att röra sig. Tydligen bör jag simma, klättra eller träna någon kampsport där ryggen är tränas mycket, typ aikido eller jujutsu. Lär väl inte bli något av dem, kan jag tänka mig, men jag lär väl i alla fall överväga saken. Problem är till för att lösas, och träning är bästa lösningen på det här problemet. Blä. Och jag som hatar att träna. Blir alldeles för enformigt, och aldrig lyckas man övertala någon annan att hänga på, och träna ensam är mördande tråkigt.

Nej, jag tar nog och fortsätter köra med långpromenader och träningscykel.

Inga kommentarer: