fredag, oktober 21, 2005

And as winds turn...

Glad Ahlbergdag allihopa! Dennis har satt igång firandet ordentligt genom att lägga upp min fina film på sin hemsida om Ahlberg. Score! Har precis varit och firat honom, f.ö. En rätt bra avslutning på en dag som varit både uppe och nere.


Började med att vara trött

Var rätt pigg och glad i skolan

Var trött och hade ont på gymnastiken. Vi tränade pungsparkar praktiskt taget hela lektionen. Jag fick en hel del snabba fötter mot mina knän

Blev pigg och glad när jag fick gå hem

Mådde rätt piss en timme, tills jag kom på att det dåliga egentligen var jättebra. Inget dåligt som inte har något gott med sig, och det här hade nästan bara gott med sig.

Då blev jag på riktigt bra humör

...och det har jag varit sedan dess.


And as we grow older and wiser
And as winds turn
We evolve from our mistakes
We find more things to learn...

-------------------------------------------------------------------------

Trivia om bloggen: Jag lägger ner mer tankearbete på att välja en bra rubrik än på att skriva själva inlägget. Senaste tiden har praktiskt alla fått en rad ur någon låt någonstans i minnet, och nästan alla rubriker betyder minst lika mycket som själva inlägget.


Innan dess var jag bara tråkig ^^


So I fall back to the ground
Space ain't for me
I guess i'm earthbound


________________________________________



I guess my mind caught fire that friday
And it made my heart pound
Like a collision on the freeway
It burned down to the ground



Sammanfattningsvis: Jag mår faktiskt riktigt bra, trots att texterna i bloggen kanske ger motsatt budskap. Jag råkar faktiskt bara gilla de styckena. Normalt betyder textstycken i texten något, men inte den här gången =)

Inga kommentarer: