söndag, augusti 28, 2005

Don't try to look so wise

Ah, första helgen efter lovet. Den helg då man vanligen ligger medvetslös efter tidsomställningen. Jag tycker faktiskt jag verkar klara det ganska bra. Jag börjar bli gammal och vis. Jepp. Det är jag det; Gammal och vis. Typ.

Jag skriver extremt segt här. För jag känner inte att det hänt så mycket. Jag har suttit och spelat SWAT 4, tittat lite på TV, läst tidningen, städat lite på övervåningen och sovit. En hel del. Har i och för sig grubblat lite också, men jag lärde mig för länge sedan att jag är värdelös på att skriva ner mina tankar. Det fanns en tid, för mycket länge sedan, när Nyllet inte var sig själv. När Nyllet lät sig påverkas av underliga känslor och skrev en massa skit på diverse communities han helst håller sig väldigt, väldigt långt borta ifrån. Nyllet skriver den här webloggen för att dagböcker på communities mest påminner om en svunnen Nyllet. En liten och dum Nyllet, som lät sig påverkas av vad andra tyckte och tänkte om honom. Den Nyllet är död. Den Nya och Förbättrade Nyllet 2000™ mördade honom för några år sedan. Det var lika bra. Alla vann på den. Den nya Nyllet är trots allt mycket coolare och roligare. Dessutom har han en blog. Det är mycket coolare än en webdagbok. Så det så. Sjökaptener och militärer skriver logböcker. Jepp. Men de skriver inte dagböcker.

Nu blev det en del grubblande ändå. Men inget om det senaste grubblandet. Fast det spelar ingen roll. Jag lär tvinga bort det ändå. Jag är mycket bättre på att stoppa och ändra mina känslor än vad den gamla Johan var. Något som onekligen är praktiskt, nu när det inte längre funkar som förr...

Jag blir så irriterande kryptiskt när jag försöker skriva ner tankar. Jag tycker inte om att skriva ner tankar såhär. Jag svarar mer än gärna när någon frågar, men jag lägger inte gärna upp dem såhär på en weblog. Hej och hå...


<-- Egentligen fusk. Den här bilden är tagen i påskas, i mormor och morfars sommarstuga. Men jag är ungefär lika flitig som jag varit de senaste dagarna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nyllet 2000™ är cool, mycket coolare än tex morötter (men morötter är coola, särskilt dom coola)
Men inte ens Nyllet 2000™-varande garanterar succe i DG =)

(wow, nästan ett rim)

Anonym sa...

Brukar det inte finnas coola superdatorer som löser de näst intill olösliga krypton?

Du borde köpa en såddan och berätta om dina kännslor för den!

Nyllet Anti-Krypo 2000™

Nyllet sa...

Hmm... Jo, matematiker, fysiker, biologer och alla möjliga andra typer använder ju datorer, så varför inte en superdator i psykologi?

Elda sa...

Hm. Är det jag som inbillar mig, eller är rubriken hämtad från Naruto-temat? Wind?
Jag tycker om den raden.
Och jag vet att jag kommenterar flera dagar försent, men ändå. :P

Nyllet sa...

Helt riktigt, den är därifrån. Rubrikerna är alltid från någon låttext.

Jag satt just själv och funderade på varifrån den här var...