lördag, december 08, 2007

And believe me I am still alive

Idag skrev jag tenta. Tidig-moderna samhällen. Det var typ det sista riktigt jobbiga jag ska göra i år, tror jag.
Jag är en smart pojke, så jag har inga problem med själva tentan, det knepiga är att den börjar skrivas vid 09:00. Det innbär att jag måste kliva upp 07:15 för att hinna.
Jag somnar vanligtvis någon gång mellan 05:00 och 06:00. Natten innan tentan sov jag ganska precis en och en halv timme. Jag ägnade morgonen och tentan åt att tugga druvsocker och hälla i mig kopiösa mängder Red Bull och X-Ray. När jag lämnade in min färdiga tenta 13:35, 25 minuter innan tiden var slut, kände jag bara för att spy och sova. Inte nödvändigtvis samtidigt.

Jag tyckte att jag förtjänade en belöning för min makalösa prestation, så jag försökte fundera ut någon fin morot till mig själv. Jag var trött, så jag köpte mig själv en ny luftmadrass. En betydligt tjockare än den jag har. Och större. Och en elektrisk pump. I framtiden ska jag sova ordentligt innan jag handlar saker, istället för att spontanshoppa luftmadrass...

Dessutom har jag äntligen lyckats få Portal att fungera på min dator. Det kraschar en gång i kvarten, men jag har i alla fall äntligen kunnat spela igenom det...

But there's no sense crying
over every mistake
You just keep on trying
'til you run out of cake
And the science gets done
And you make a neat gun
For the people who are still alive

Imorgon blir det Julgästabud!

Dessutom har jag inget jobbigt inplanerat resten av året, och jag har lyckats fixa min externa hårddisk! Lycka och glädje! Om ni vill be mig om pengar så ska ni passa på nu när jag är jättelycklig! Jag kommer inte ge er några, men jag kommer att le när jag säger nej!

12 kommentarer:

Sonja sa...

Ack ack, hoppas tentan gick så väl som den absolut borde gått!

Nyllet sa...

Det tror jag att den gjorde

Teapirate sa...

Portal Ending Theme är ett mästerverk. ^^

Anonym sa...

Hurra för Nyllets nya luftmadrass!

Nyllet sa...

Joram: Ja, det är en av de klart bästa låtar jag hört, fast den är nog inte lika bra om man inte först spelat spelet :)

Emilia: Ja, den aeger

Nfreak sa...

Yay för lyckad tenta och fungerande extern disk ^^

Och ja, Portal ägde, alldeles för kort osv men det gör inget för GLaDOS dialoger är ju underbara och så även Still Alive somsagt ^^

Just därför har jag rippat allt ljud från spelet, det måste man ju ha =)

Martin sa...

Vad kostade den? Och vad kostade pumpen?
Elektrisk pump föresten, fan vad flashigt. Fråga bara, går den på batterier eller krävs att ett elnät närvarar vid uppblåsningen?

Själv brukar jag belöna mig med alkoholhaltig dryck när jag gjort nåt bra, men smaken är ju som baken :P

Nyllet sa...

Om jag inte minns helt fel så betalade jag 200:- för luftmadrassen och 150:- för pumpen, som kräver elnät eller cigarettutag på bil. Men det spelar ingen roll, för det är inte riktigt en luftmadrass man orkar släpa ut i skogen. Det är min räddning när jag övernattar på folks golv eller i föreninslokaler på olika platser i landet.

Alkohol hade varit nice, men jag fick nöja mig med äckligt mjöd påföljande kväll. En och en halv månad kvar till systemet...

Martin sa...

Men ändå, vilken najs grej med motorpump :P Är den såpass liten i ihopvikt läge att den är möjlig att släpa med i ryggan hur som helst också?

Nyllet sa...

Jadå, jag tog den i ryggsäcken till Julgästabudet, och själva pumpen tar knappt någon plats alls. Ett märkligt impulsköp måhända, men jag ångrar mig inte. Inte efter att vi sovit tre personer på den utan att trängas, och mycket bekvämt allihopa. Det var som att sova i egen säng.

Ludde sa...

Här skrivs det då inte mycket.

Nyllet sa...

Nej, jag har haft lite fullt upp. Jag ska bättra mig