söndag, november 18, 2007

Chimeras and fantasies merging together

They’re routing reflection, a kiss or a sigh
To forget or recall the old days long gone by

Det var kalas i helgen, Kärlekskalas 3: Bukkachus; Vår härskare!/I Bacci Bastuklubb, var... "Lyckat" känns som fel uttryck, men det blev i alla fall som planerat och mer där till. En trevlig festlighet. Morgonen efter lyssnade jag på The Morning After och kände mig allmänt illamående. Misstänker att Dieselmannen varit framme.

You turned on your side and the dream in the bed
Was a far distant cry from the one in your head

Idag gick jag och pantade alla burkar och flaskor som blev kvar. Det var en hel säck fylld med burkar som jag tog på axeln och knallade iväg med. Tyvärr var de flesta importburkar eller svenska exportburkar, så trots att jag säkert pantade nära på ett hundra burkar slutade totalsumman på 14 kronor. Efter detta äventyr luktade jag mycket starkt av öl, då säcken och alla plastpåsar i den var fyllda med denna vätska. Slattarna hade ansamlats och motsvarade nu två-tre fulla burkar i mängd.

Jag har ont i huvudet. Jag stör mig på människor som skriver ut skiljetecken i låttexter.

Snart är det helg. Det är nice. Tenta den sjunde. Mindre nice. Jag vill ha den ur vägen, för då är det rätt så lugnt resten av året.

Inga kommentarer: