söndag, november 11, 2007

You dance like you're drunk but you sing like you're sober

Dags att åter uppdatera bloggen, tyckte jag. Jag är allmänt trött efter ett trevligt houseparty hos Nico, som slutade framåt småtimmarna med att jag sov på en skarv mellan två madrasser, något inklämd mellan Emilia och Signe, till ljudet av Åkesson snarkningar. Snarkningar som bäst beskrivs som ett militant sågverk, där förmannen är en föredetta nazistisk operasångare som ägnar sin fritid åt att träna exil-albaner i dödandets ädla konst, och som är beväpnad med en megafon som precis slagit alla världsrekord i ljudstyrka.

Nu borde jag antagligen läsa vad jag borde läsa inför föreläsningen imorgon, men det löser sig på något vänster. Istället fokuserar jag på mitt senaste lajvprojekt... Nyllets Ultimata Rollbeskrivningshjälpmedel: Etthundra Rollaspekter för Allas Njutning. För att sammanfatta det så försöker jag skriva hundra frågor att besvara när man skriver en lajvroll, för att skapa en mångsidig och djup roll. Man kan alltid förbättra sin Stormbryggan-roll, trots allt. Jag är uppe i 52 frågor.

Det var en trevlig fest, och det blir ju ett kalas nästa helg också har jag hört. Livet är således härligt, och till frukost åt jag rejält med Dumle så på den punkten är jag också nöjd.

Now I don’t have all the answers
And I don’t have all the questions
And the worries of the world
Won't be solved by my suggestions

But this is one suggestion
That you raise your glass and say
"I don’t know about tomorrow, but I’m a happy man today!"

Nej, jag ska nog lägga mig och sova. Tror jag.

It's been three days since I shaved or I showered
I'm a drunken rebel poet
I'm a man of the hour!

4 kommentarer:

Fruggot sa...

Nu var det ju så att jag...
1: Sov otroligt obekvämt ihoptryckt mellan Signe och TV´n, så att luftrören klämdes ihop,
2: Var otroligt förkyld, och
3: Var rätt berusad.

Så jag tycker faktiskt att jag hade i alla fall lite rätt att snarka. :P

Nyllet sa...

Nej, du. Du har aldrig rätt att snarka! Din snarkare!

Jag starta en etnisk rensning mot folm som snarkar!

Fruggot sa...

Men... men... vem ska då bli Segrega... Integrationsminister?

Nyllet sa...

Kevin?