torsdag, januari 31, 2008

But I get carried away with every day

Igår satt det en tjej i 20-års åldern bredvid mig på Roslagsbanan. Jag satt och planerade alla lajv jag gett mig in på att arrangera, och lyssnade inte på hennes mobilsamtal, men hon tycktes trösta en kompis. "Vänner kommer och vänner går, så är det ju" säger hon plötsligt i mobilen. "What?" tänker jag. Vad fan har hon för vänner egentligen? Sånt tycker jag inte vänner ska syssla med. Jag gör det inte, och ni gör det inte. Jag gillar er, helt enkelt.

För er som läste förra inlägget och vill anmäla er till Ingenmansland råder jag er att göra det fort som attan. Det är 20 platser kvar och det försvinner några varje dag. Välj ett lämpligt yrke från den här eller den här listan, och anmäl er sedan enligt instruktionerna här. Det tar bara några minuter och sen har ni en plats på vad som tyvärr ser ut att bli sommarens lajv. Tyvärr, för jag tycker egentligen att Ödesväv borde bli det.

I helgen hade vi arrangörsmöte i Vampyrernas Möte-arrangörsgruppen. Antagligen hade I Vinterkvarter varit roligare, men man kan inte få allt. Istället diskuterade vi lajv.

Mest diskuterade vi Vampyrernas Möte VI: From Russia With Love, eftersom det var det vi var där för att arrangera. Alla var pepp och mycket blev gjort. Trots att resten av arrangörsgruppen ville skjuta upp lajvet för så sent som en vecka sedan. Jag övertalade dem att bli pepp och sedan skrev jag en stor andel av lajvets alla intriger på två timmar för att visa att vi visst skulle hinna till det nuvarande datumet. Då skärpte sig alla och blev pepp igen. Jag överaskade mig själv litegrann. Det kommer representanter för alla klaner, och det äger ju.

Vi diskuterade också Hypotetiskt Skräcklajv litegrann när Anja försvunnit (Pontus var inte där särskilt mycket öht). Det kommer att bli "nice", som det heter. Det heter dock inte Hypotetiskt Skräcklajv, ty detta är ett arbetsnamn.

Vidare diskuterade vi Fria Bygdens Vårgästabud. Detta är också ett arbetsnamn. Jag tycker det borde heta Ödesband - Ett Kärlekens Gästabud istället. Lajvet diskuterades rejält, och jag tror verkligen att det kan bli ett riktigt nice lajv. Lite Julgästabud, lite Musikanternas Kamp och nästan lite I Vinterkvarter fast Tirad. Lajvet är tänkt att utspela sig dagarna innan Skvattir och Eddwills bröllop. Krav på att alla ska hålla ett kort eller långt tal till brudparets ära och alla ska ha med sig en maträtt med symbolisk innebörd (ägg för fruktsamhet, älgstek för jaktlycka, korv för... ja, eller vad man nu kan komma på). Dessutom är det tänkt att festen ska vara ovanligt odygdig med Tiradiska mått. Mer pardans och sånt som ringdanser där det alltid måste vara ett par som dansar i mitten och sådana saker. Slutligen tänkte vi oss ett djupare spel än på andra lajv. Det är trots allt ofta på en sådan här fest som folk finner en framtida partner, så mer "intimt" rollspelande i stil med någon sorts Sanning eller Konsekvens i fantasytappning. Kanske snurrar man en flaska och den som blir vald måste säga en komplimang till den vackraste personen i rummet? Det kommer bli astufft, helt enkelt. Antagligen April-Maj någon gång.

Vi pratade också om Ingenmansland, för det kommer ju bli ascoolt trots att vi inte arrangerar det. Eller kanske just därför. Och så pratade vi förstås om våra vänners kärleksliv. För sådana är vi.

Nyllet ser allt. Det går minsann inte att gömma känslor när Nyllet ser dig. Nejdå.

2 kommentarer:

Sonja sa...

Nyll, ska jag börja bli paranoid?

Ödesband låter minst sagt skumt! Men jag tycker om underliga idéer och det verkar ha någon slags framtid. Hoppas det blir av. Kommer lätt på hypotetiska skräcklajvet om det blir något sådant, med tanke på hur rädd ni lyckades få mig på paranoialajvet! Inte många som lyckas med sådant. Feel proud!

Anonym sa...

blogga mer så jag har nånting att göra dessa trista dagar under befattningsutbildningen*!