söndag, mars 30, 2008

Fly away down the lonely roads of yesterday

Det var ett tag sedan sist. Jag har varit upptagen med att plugga till en skrivtenta (som jag f.ö. misslyckades med), skriva en hemtenta och sedan plugga till en omtenta (som jag missade, eftersom jag försov mig). Jag har spenderat väldigt, väldigt mycket tid med att antingen skriva eller plugga. Sånt är inte kul.

Ett urval av de aktiviteter jag sysslat med sedan senaste gången jag bloggade:

Arrangörsmöte inför Vampyrernas Möte VI
Vilket inleddes med att vi såg 12:an på Uppsala Waldorfskola spela teater, och dessutom innefattade Conan 
the Barbarian och Conan the Destroyer på TV. 



Fyllt 20 år, med allt vad det innebär av nycklar till Alkolandets magi
Detta firades av goda vänner samtidigt som vi var i lajvlokalen och fixade inför VM6



Arrangerat Vampyrernas Möte VI
Vilket gick finfint, se bilder i Bilddagboken

Efter Lajvet-utvärderingsmöte med arrangörsgruppen för Vampyrernas Möte VI
På Söder, i Signes systers stuga där. Jag slog huvudet i taket cirka många gånger.
Vi passade också på att se Bert: Den Siste Oskulden, och inspirerades att arrangera ett kliché-pubertetslajv i Bert-stil.

Sett Kretins första live-spelning
Vilket var allmänt nice. Hela Kretin och de tre tappra fans som tagit sig dit övernattade hemma hos Li, bland kelsjuka kattungar. Dessa döpte vi snabbt till Drulen och Kukis, även om de egentligen hette Mjölk och Maj, om jag inte minns helt fel.

Varit på tékväll hemma hos Signe och Åkesson
Jag och Stordal blev, lite oväntat, kvar över natten. Trött och skabbig åkte jag till Universitetet direkt från Uppsala. Det gick förvånandsvärt bra, men jag var inte helt pigg.

Varit på deltagarträff inför Ingenmansland
Det var trevligt, men gav kanske inte så mycket. Jag fick i alla fall möjlighet att sälja mina NeoTech 2 böcker, även om jag pinsamt nog glömde Hardware. Nåväl, den får överräckas vid första möjliga tillfälle. Pengarna försvann snabbt på studielitteratur, SL-remsor och öl. Hobgoblin på tapp är nice.

Varit på flera av onsdagsmötena inför Granland samt Granlands release-fest
Det kommer att bli nice. Jag är nog nästan mer pepp på Granland än på Ingenmansland just nu, faktiskt. Stryk det: Jag är lätt mer pepp på Granland. Ala Rikes Heliga Armé kommer att bli nice. Releasefesten var också väldigt trevlig, och uppträdde gjorde Signe, Åkesson och Arleskär. Det är liksom Kretin minus Anja. Signe, Åkesson och Nico övernattade hos mig.

Party hos Arleskär
Temat var "I Wish I Was Jesus". En enda bild hann jag ta innan batterierna i kameran dog. Jag får ta och köpa nya, men jag har märkt att mina pengar tenderar att försvinna på kurslitteratur och öl. Jag får ta och sälja lite gammal kurslitteratur. Det var trevligt folk och många bibelcitat. Ibland bytte någon bakgrundsbild på Arleskärs dator. Inte sällan var det Åkesson, och inte sällan var motivet bajsporr. Inte sällan skedde detta för att jag uppmanade Åkesson till det. Mwohaha.

Party hos Nico
Det blev Guitar Hero och allmänt firande att jag lämnat in tentan och är tenta-fri för en tid. Jag, Nico och Stordal satt uppe till cirka 05:10 och diskuterade Livet och Kärleken. Nico hade druckit två öl, jag hade druckit tre och Stordal hade druckit brandy hela kvällen. Efter vårat samtal gick jag och Nico till sängs (inte på samma säng, nej), och Stordal åkte hem. Från Norrtälje. Jag undrar om han överlevde?

Livet - Nice, även om jag har rätt mycket föreläsningar nästa vecka. Till helgen funderar jag på om jag inte ska åka och köpa mig lite nya kläder.

Dumlen - Jag får nog ta och köpa Dumle imorgon, för det var ett tag sedan sist

Kärleken - Det får nog bli ett annat inlägg, en annan gång.

3 kommentarer:

Sonja sa...

Åh, äntligen lite uppdatering! Jag blir glad. (Och chockad, iofs.) Du verkar ha redigt mycket på gång med alla lajv och kvällar och saker, man blir nästan lite avis.

Om jag bodde i Stockholm, hade tid och var cool skulle jag vilja hänga med dig.

Anonym sa...

"Måndagen den 31:a mars:
Träffade Albin på tåget. Det var coolt" borde skrivas....

Nyllet sa...

Kanske det, kanske det