torsdag, april 03, 2008

Don't walk if your feet don't know the way

Blä. Jag hade glömt hur jobbigt det är att kliva upp vid sju varje dag i veckan. Jag är van vid att vara ledig typ varenda dag, och sova en bra bit in på eftermiddagen. Men nu ska jag i alla fall bara orka mig igenom fredagen så har jag tre dagar ledigt sen. Då ska passa på att kolla in materialet till min B-uppsats.

Vi fick välja ämnen i tisdags, bland de tjugo-trettio ämnen som fanns att välja på. Ordningen lottades, och jag hamnade ganska bra till. Jag velade lite mellan att skriva en uppsats om hur Hitler framhävs i The Times efter WW2 eller en uppsats om hur onanin går från synd till sinnessjukdom. Onani hade varit ett roligare uppsatsämne, egentligen, men fördelen med det tidigare ämnet är att alla med lånekort på Kungliga Bibiloteket kan läsa The Times på nätet. Således behöver jag inte spendera dagarna på något arkiv eller bibilotek om jag skriver om Hitler. Altså skriver jag om Hitler. Ett arbete som kan utföras hemma, i mysbyxor, medan man lyssnar på valfri bra musik... Det är alltid det arbete som är bäst.

Jag har fortfarande inte sett eller hört från Stordal sedan jag såg honom senast; 05:10 på lördagmorgonen, när han bestämmer sig för att åka hem från Norrtälje full som en gräslök. En dag till, sen slutar jag roas av detta faktum och börjar oroa mig. Men till dess: Hehe, Stordal är kanske försvunnen någonstans i centrala Roslagen. Rädd, hungrig och kissnödig. Kanske har han rent av utnyttjats av uteliggare!

Öh, ja, imorgon tar jag och försöker på tag på honom.

4 kommentarer:

Sonja sa...

Jag chattade med Stordal i tisdags, så det är nog ganska lugnt. ^^

Nyllet sa...

Jahaja! Då kan det ju tänkas att han överlevt.

Anonym sa...

gå upp sju! Det är fan sovmorgon

Nyllet sa...

Sovmorgon är det bara om man får sova längre än 12:00