fredag, juni 16, 2006

Enjoy this lonely sky with me

So don't ask me about forever because right now I'm feeling lost

Jag har blivit klar med en hemsida. Jag. Jag brukar vara väldigt duktig på att starta projekt, men destå sämre på att färdigställa dem. Jag har dessutom slipat klart bågen, nu ska jag bara orka fixa linolja och bivax och terpentin och annat som behövs för att avsluta den. Antagligen borde jag också fixa sträng och pilar. När jag ändå är inne på saker jag är klar med så färdigställdes dessutom den såkallade Prakten (halsduk) på det förra Stormbrygganmötet. Ett möte som förövrigt gick väldigt bra, även om det var lite synd att jag var tvungen att sticka tidigare. Så är det när lovet är sent.


And I think that tonight I will sneak into your house
And I'll sing songs and wake you up
And I'll take you blindfolded
Dancing onto bridges


Apropå möten så var jag närvarande på Vampyrernas Möte IV förra helgen. Precis som föregångaren var det här riktigt jävla kul. Vanliga flerdagarslajv i all ära, men jag undrar om inte de här kvällslajven är ännu roligare ändå. Oandra sidan var inte Fru Lärkas Julgästabud alls lika kul som VM3 och VM4, som på många sätt får räknas till de bästa lajven jag varit på. Oandra sidan har jag inte direkt något annat mini-lajv än Fru Lärkas Julgästabud att jämföra med, men ändå.

Förövrigt är det sommarlov nu, och det är bra. Jag borde ha TV-spelsdag med grabbarna snart, och så lär det bli också. Det är lite tradition att fira sommarlovetsbörjan med att hålla oss ute ur det vackra vädret och istället göra samma sak som vi gör året om ändå. Nå, skämt åsido har jag aldrig varit särskilt biten i konsoler, utan föredrar att spela våldsamma datorspel här vid datorn. Datorn kan man lita på.

En annan fördel med sommaren är att man rimligtvis borde bli av med diverse vårkänslor. Dessutom är det snart MK. Inget som Musikanternas Kamp. Musikanternas Sista Kamp i år, dessutom.


What's a day when it all ends up the same
And lasts forever

Can't complain when there's nothing there to blame
And things can't be better

2 kommentarer:

Anonym sa...

Summer evenings, teenage grievings, got no problem with the life that I've been leading.

No concentration on hesitation, I can't make time when nothings new, Cause waking up is hard to do so...

Nyllet sa...

Vad är mer sommar än Heart Attack, egentligen? ^^