fredag, december 15, 2006

The Reason for my Rhapsody

Jahaja. Här sitter man, då. Jag har ägnat stora delar av dagen åt att snacka med Henning, och Emilia. Och ibland båda, när inte deras datorer skiter sig. Trots det verkar jag inte riktigt få rätsida på min hjärna just nu. Faktum är at jag nästan anser att idag inte var en bra dag. Men nu är det i alla fall helg, och vi ska gästa Ahlberg på söndag.

Jag har försökt sysselsätta mig med saker hela veckan i ett försök att koncentrera på något annat. Det har gått ganska bra ändå. Idag lekte jag lite i PhotoShop och fyllde ut http://fiendensiktad.blogspot.com/. Den bloggen har liksom blivit en plats där jag postar min humor, snarare än någonting om Fienden Siktad. Apropå Fienden Siktad hade vi ett arrangörsmöte igår. Det var ganska produktivt ändå. Och jag tog några bilder där vi satt i Gråmunkens källarvalv och tänkte så det knakade. Både jag, Erik och Nico.






























Jag har också uppgraderat bloggen till den nya blogger-betan och snyggat upp litegrann. Nya fonts här och där, ordning och rätta i arkivet, lite kategorier för den som bara vill titta på bilder... och så vidare. Det mesta av det gjordes på lektionstid, när jag ändå inte gjorde något bättre.

Ja. Och så var man på Fru Lärkas Julgästabud också. Vinterns bästa lajv, kan man tänka. Nog var det en del kul stunder som kan räknas till Årets Lajvhändelser, alltid. I synnerhet när Vidje, Sverker och Vale bär ut Skvattir ur stugan och bestämda röster förklarar att nu får han allt trolova sig med Eddwill Jägarlärling. Man kan inte stå och kyssas framför halva bygden om man inte tänkte gifta sig, inte.

Att all mat och dryck ingår i anmälningsavgiften är också klockrent. Mycket mjöd blev det. Och många härliga människor. En del är nästan för härliga, faktiskt. Tyvärr blev det bara två bilder därifrån, och det är samma motiv. Skillnaden är bara att den ena är liggande och den andra stående. Ganska dåliga blev de också (bilderna, inte motiven), men åtminstone en måste nästan postas ändå. Där har vi både Skvattir och Eddwill. De visar lite olika känslor. Jag anar att Skvattir är lite mer nöjd än Eddwill. Men det är bara en gissning.














Ibland suger det lite att ha känslor. Synd att alternativet är ännu värre. Fast jag skulle nog bli en ganska tuff känslokall psykopat. Yeah. Jag skulle ha någon sån där lustig gimmick, liksom. Typ alltid döda folk klädd som sjukvårdare, så att ingen litar på ambulanser. Eller lämna en syrénbuske planterad i inälvorna på varje offer. Yeah, det vore nog jag, det. "Syrénbuske-mannen slår till igen - Sjukvårdare funnen på platsen".

Åkesson borde sluta ringa folk när han är påverkad, det gör det svårt att förstå vad han snackar om. Fast han kan förstås ha varit nykter, för man fattar ingenting av honom då heller.

Absolut Vodka Vanilla blandat med Coca Cola borde, enligt min fantastinerande slutledningsförmåga och Stordals geniala frånvaro av vett och sant, smaka som Vanilla Coke på steroider.

Soul Miner's Daughter - Rhapsody. Håller fortfarande.

10 kommentarer:

Halte Penning sa...

Tjejsnack!

Nyllet sa...

Finns det någon bättre sort? Det tur att jag har dig, Henning. Du är nog den kvinnligaste person jag känner.

Elda sa...

-Visserligen- bör Absolut Vodka drickas rent, men om den redan är Vanilla (och med andra ord inte är lika ren längre) är att blanda den med cola ett ganska bra alternativ. Det blir gott, faktiskt (tycker jag och andra flickor. De omanliga karlarna tyckte bättre om öl).

Nyllet sa...

Öl är inte så pjåkigt när man får den gratis. Särskilt inte när man får så mycket man orkar dricka. Men, ja, vodka ger mer dumhet för pengarna.

Och om du dricker vodka så måste det ju vara manligt. Om Henning är den kvinnligaste människa jag känner så kan du mycket väl vara den manligaste.

Anonym sa...

Shcääät! Nue er jag jue vaersta kändiseen!!

Nyllet sa...

Ja, ännu mer känd än Erik!

Reon sa...

Vodka ska drickas rent, för då känner sig Ahlberg fjantig som inte vågar! XP

Nyllet sa...

Det är faktiskt sant. Allt som gör att andra människor känner sig mindre värda är värt att göra. Kan man förstöra för någon så är det rätt alternativ.

Fruggot sa...

Helst ska det också innehålla inslag av kroppslig förnedring inför folkmassa, alternativt tvivel på sexuell läggning.

Nyllet sa...

Ja, då vet man att man har lyckats.