torsdag, mars 29, 2007

I don't know, but I believe in yesterday

Nu var det bra länge sedan jag skrev någonting sist. Större händelser i livet inkluderar bland annat att jag äntligen skrivit Cambridge Advanced English Test, vilket tog större delen av en lördag och gick på 1600 spänn. Fick i alla fall föräldrarna att betala pengarna, och nu slipper jag gå på engelskalektionerna. CAE är dessutom trevligt i det att det är ett internationellt gångbart betyg. Det är definitivt inte svenska betyg... Nåväl, jag får resultaten i mitten av maj. Då får vi se hur det gick, men det kändes som att det gick strålande. Det brukar gå strålande på engelskaprov.

Vidare har jag hunnit med ett lajv, för snart två veckor sedan. Vidje Jormesson begav sig till Fru Lärkas Sommarviste för att hjälpa till att fånga in en Svart Ryttare i Fällen eller Ödets Fläta - Ett Förlajv till Ödesväv. Någon gång när jag inte sitter på Fotografisk Bild A och borde arbeta så ska jag skriva ner vad som hände också. Fast IN-lajv vet väl bara de som var med vad som egentligen hände. Övriga Bryggebor vet att Vidje lämnade sina plikter mitt i Trennebyggeförberedelserna för att med försvinna iväg med Björn och Adrian från Lyktan, och att han kom tillbaka dagen efter med ett ganska imponerande sår i sidan. Anklagelserna avvisades med orden "För allas säkerhet är det bättre att ingen vet vad vi gjorde, men det var i alla fall någonting elakt mot Ryttarna i Svart". Vidare bad Vidje övriga Bryggebor att ljuga och påstå att han varit i Bryggan hela tiden, om någon skulle fråga. Man vet ju aldrig om de Svarta Ryttarna är ute efter hämnd.


För övrigt tror jag bestämt att det blivit vår. Det har, som många säkert noterat, varit underbart vackert väder. Eftersom jag är ledig från Engelskan nu för tiden har jag dessutom fått en underbar chans att njuta av detta faktum. Normalt går jag sällan på promenader på dagtid, men när man har 1-2 timmar håltimme och alla man känner är på lektion... Ja, då får man tid över att bara utnyttja solens mysiga strålar. Jag har promenerat bort till Centrum och skaffat mig cola de flesta av dessa dagar. I tisdags passade jag också på att ta en promenad i Röllingby. Inte skolan, utan den järnåldersby skolan är döpt efter. Eller, ja, resterna efter en järnåldersby i alla fall. Det är ett trevligt promenadstråk med mjukt böljande kullar, gles skog med främst en-buskar, en och annan fornlämnad husgrund och så en hel del får. Jag försöker att inte gå runt där uppe allt för mycket, för jag vill liksom inte förstöra den där mysiga magin med att gå där. Det är lite som Gotland i både miljö och känsla. Utmärkt ställe att fotografera på, dessutom.

När vi har gemensam rast passar vi på att hänga runt Alexejs bil, eller så cruisar vi runt till Alexejs pikanta musiksmak. Den blandar alla möjliga och omöjliga musikstilar. Mest omöjliga. Många remixade barnvisor, extremt tung metal, Amy Diamond och så förstås sjukt mycket techno, och elektronisk musik av olika slag. Främst saker med mycket bas, vilket oftast resulterar i att man inte hör så mycket annat än basen. Yeah. Det är tufft, det.

2 kommentarer:

Salkin sa...

Solskenspromenader på våren finns det inte mycket som slår. Man får en sån härlig känsla av glädje och frihet liksom.
Hoppas det gick bra på provet, ska själv göra Högskoleprovet om ett halvt dygn och man är ju -ganska- nervös.
Tjubb!

Teapirate sa...

Låter som om du har det ganska fint. Det är bra. I massor.