måndag, mars 05, 2007

Sometimes I miss knowing someone's there for me

Inspirerat av Arleskär gjorde jag samma grej som han gjorde i sin Helgon-dagbok. Slå på Shuffle på musikspelaren och tryck framåt vid varje fråga.


1. How are you feeling today?
"Wasting Time" - Blink 182
Klockrent! Både titeln och delvis också texten.


2. Will you get far in life?
"Tears at Nightfall" - Rhapsody
Err... Det låter ju inte helt positivt


3. How do your friends see you?
"The Standard Lines" - Dashboard Confessionals
Inte helt unik, med andra ord


4. Will you get married?
"Back Home" - Yellowcard
Kanske inte. En rad i texten är tillexempel "Cause sometimes I miss knowing someone's there for me"


5. What is your life’s theme song?
”Finnegans Wake” - Wylde Nept
Om en snubbe som slår ihjäl sig, men vaknar till på sin mycket fartfyllda likvaka. Skulle kunna vara jag, antar jag.

6. What is the story of your life?
"Fly" - Nickelback
Jaha... "Learn to fly"


7. What was high school like?
"Demonheart" - Luca Turilli
Jo, kanske det.


8. How can you get ahead in life?
"Needles" - System of a Down
Right...

9. What is tomorrow going to be like?
”Depends” - Blink 182
Err... Titeln är ju perfekt, men låttexten är värre. En textrad är "I don't want to urinate all over myself". Det verkar inte lovande.


10. What is the best thing about your friends?
”Old Maid in the Garret” - Irländsk dryckesvisa
Ja, det bästa med mina vänner är att de är ogifta!


11. What is in store for the next weekend?
”Something Inside So Strong” - Bik McFarlande
Beslutsamhet eller lem? Vad är det för stark sak i mig?



12. What song best describes you?
”Loser” - Edguy
Tack, universum!


13. How is your life going?
”Hellborn” - Unwritten Law


14. What song will play at your funeral?
”Wish You Were Here” - Blackmore's Night
Ja, förfan! Spela den!


15. How does the world see you?
”Motivation” - Dope
Jag är faktiskt hela världens motivation.


16. Will you have a happy life?
”Legendary Tales” - Rhapsody
Minst sagt

17. What do your friends really think of you?
”Sell Out” - Reel Big Fish
Det är jag, det


18. What song describes the person you’re attracted to?
”The Ultimate Showdown of Ultimate Destiny” - Lemon Demon
Superhjältar och superskurkar och allt möjligt annat slår ihjäl varandra... Visst!


19. What message would you like to tell the next generation?
”I'll Tell Me Ma” - The Cheiftains
Tveklöst!


20. What is your deep dark secret?
”Perfect Teeth” - Limbeck
Nostalgi? Visst


21. Do people secretly lust after you?
”Sole Survivor” - Helloween
Så... Nej?

22. How can you make yourself happy?
”Break Myself” - Something Corporate
En låt om djupt deppande? För att bli glad?


23. Will you ever have children?
”Lousy Reputation” - We Are Scientists
Så: Ja, men jag blir en dålig farsa


24. What’s some good advice for you?
”Lemmings” - Blink 182


25. How will you be remembered?
”Curse of the Werewolf” - Timeless Miracle
Det låter inte så pjåkigt


26. What is your signature dance song?
”A Life for Revenge" - Dark Moor
Mycket dansvänligt ^^

5 kommentarer:

Sonja sa...

Det är fixt hur lite av det verkar stämma iallafall. (Inte de mest deppiga sakerna dock.) Jag skulle också göra sådant där om inte min låtlista vore så ohämmat -skum- att alla skulle börja undra ännu mer. Ha det fint!

Nyllet sa...

"Fixt"? Det var ett ord jag inte hört tidigare, men jag tycker redan om det ^^

Elda sa...

Naw, så sött. Jag har gjort någon sån där grej förut, men då var det bara tio frågor. Jag tror jag stjäl den av dig, för skojs skull. Och ser om jag lyckas få till några ännu mer klockrena svar på frågorna.

Isch.. Jag fasar för "Fistfucking her decomposed cadaver" och alla andra skumma saker folk skickat till mig. >.<

Reon sa...

Heh, "Depends". Så jävla rätt, mannen. När har det någonsin gått en dag utan att du urinerar på dig själv? ;P

Nyllet sa...

"Fistfucking her decomposed cadaver" låter som ett roligt svar på "What song will be played at your funeral?".