torsdag, mars 01, 2007

When I asked for a kiss; You kindly dismissed

Det har varit en händelserik vecka. Förra torsdagen åkte jag, Arleskär, Åkesson och Stordal (Tre Martin, helt enkelt) till Västerås för att snacka Ödesväv med Nicklas Nilsson. Det var astufft. Jag är så pepp på det där lajvet så det inte finns. Det blir verkligen en stad, med mängder av butiker och hus och prylar. Och vi ska driva Havsnymfen, som blir Köpevads bästa krog. I alla fall om man gillar vacker sång och fisk. Vi kom fram till att vi antagligen inte kommer äta på Havsnymfen själva. För ingen av oss gillar fisk.

Jag blev jätteengagerad, och kom hem och skrev mängder på rollen. Vidje Jormesson, Styrman på Sjökniven. Fast... det tog förstås nio timmar extra att komma hem. För vi missade sista tåget till Stockholm. Vi hängde på McDonalds tills de stängde, vid midnatt. Sedan hängde vi på gången över spåren (själva stationen hade stängt). Tyvärr stängde gången en kvart över ett. Så då fick vi gå ut... En vänlig väktare berättar att det kanske finns en bankomat inne i Västerås City, som ligger under tak. Vi ägnar en timme åt att leta efter den. Sen en timme åt att försöka hitta någon nattöppen bensinmack. Sen en timme åt att vandra fram och tillbaka i en gångtunnel och skratta spontant.

Vi missar första bussen hem, men möter istället Joram där på Västerås station. Det var inte jätteväntat. Så vi hängde med honom en kvart sådär, sen öppnade stationen. Så då gick vi in och somnade på bänkarna. Sen tog vi första tåget hem. Jag kom hem kvart över åtta. På morgonen.

Efter att ha sovit i fyra timmar klev jag upp och for till Uppsala för spontant mini-vampyrlajv med Åkesson, Syrsan och Anja. Jag var väl i Uppsala vid nio på kvällen, så egentligen var det rätt korkat. Jag hade ju behövt åka hem nästan direkt, om det inte varit för att vi istället hade spontan sleep-over hos Anja. Jag och Åkesson försökte få Anja att klämma ur sig någon synonym för sex, bara för att se om hon kunde. Det verkade hon inte vara kapabel till, men jag och Åkesson kom på många omskrivningar för samlag. Sedan överaskade Anja oss alla genom att använda uttrycket "Slaska Mule". Jag och Åkesson var överens om att det inte kunde vara något annat än en mycket grov omskrivning för oralsex. Både vidrig och hemsk. Vi var alla mycket stolta över Anja, även om hon inte höll med oss om att det handlade om oralsex.

Till slut kom jag hem, och struntade i att åka på TäbyCon. Sömn kändes mer aktuellt. På Tisdagen hade vi ett Kärlekskalas för att fira att jag och Stordal fyllt 36. Kvällens höjdpunkt var nog när Åkesson rullade sig i sina egna spyor. Den människan borde inte få vara nära någon vätska alls, allra minst de med alkohol i. Förhoppningsvis har vi alla lärt oss något av det hela.

Morgonen efter var mest hemsk. Men vi fick i alla fall skratta åt Åkesson igen, när han insåg att han ringt sin flickvän på fyllan. Han kom inte ihåg vad han hade sagt, men han hade ett vagt minne av att hon gråtit.

Imorgon (senare idag...) blir det LAN. Och så borde jag jobba på projektarbetet... Det löser sig! Allt löser sig!

Inte sörja vi för morgondagen!

Nu ska jag se till att övertala Dennis att hänga med till Gotland. Det måste han ju.

6 kommentarer:

Ludde sa...

Jag skulle ju säga att höjdpunkten av kalaset var när alla män utom jag, som inte var tillräckligt full, streakade ut i snön. Hurra.

Nyllet sa...

Jag var inte heller med då. Jag sov.

Men jag var ute en sväng tidigare på kvällen. Och jag gick ut barfota några gånger.

Ludde sa...

Aha. Själv har jag märkt att jag paja min ena sko på fyllan. Aj aj.

Anonym sa...

Fan er och era kalas, hoppas ni dör av klamydia!!

Anonym sa...

Trevligt att ni dök upp i Västerås, även om det var mycket oväntat. Låter som om ni hade det lika kul som alltid på kalaset.
Just wanted you to know that I'm proud of have been given the chance to get to know you. Du är en av de coolaste människorna jag känner, och jag ser faktiskt upp till dig, hur löjligt det än låter. Vi ses i vår!

Nyllet sa...

Alltid trevligt att träffa ett fan ^^