tisdag, december 30, 2008

Allow me to exaggerate a memory or two

Trevlig helg på er, kära läsare, om det är någon kvar. Om ni är lika kloka som jag så har ni naturligtvis sparat RSS-feeden från alla bloggar ni läser, så att ni bara behöver kolla på ett enda ställe för att direkt se om någon av era vänner uppdaterat sin blogg. Jag använder Google Reader, för det funkar. Att sitta och manuellt kolla vilka bloggar som uppdaterats känns inte särskilt tacksamt, med tanke på hur lite aktivitet på bloggfronten det är i min bekantskapskrets nu för tiden. Titta bara på länkarna här på min blogg. Jag skriver något inlägg i månaden, och Ahlberg och Anja uppdaterar också i bland. Ludde och Åkesson skriver något inlägg någon gång med många månaders mellanrum. Några andra har något enstaka inlägg då och då, och resten är döda sedan lång tid tillbaka. Har läsandet minskat lika mycket som skrivandet? Skriv en kommentar om du läser det här, så kan vi göra en liten undersökning.

Det har varit jul, minsann, och den har firats hemma hos familjen Nylin med den vanliga blandningen av hedniska och kristna traditioner. I år också med ett litet tåg som åker runt granen och julklapparna och spelar julsånger. Jag fick lite pengar till öl och kurslitteratur (i den ordningen), en tjock bok om de sista åren av WW2 och en ganska stor hög med kläder. Kläderna var ingen större överaskning, eftersom jag var med och valde ut dem, men jag vågar nästan påstå jag har så mycket kläder att en Nyllet-makeover är överflödig. En ny klädstil liksom smög sig på mig. Jag har en idé på en liten julklapp till alla mina vänner, men den kommer någon gång i början av nästa år. Sådan är traditionen i Spanien!

Snart är det nyår också, och som traditionen påbjuder blir det Gråsvärdens Årliga Nyårsmiddag, en gammal fin tradition sedan 2007, som i stil och rykte påminner om Nobelmiddagen. Fast med roligare gäster.

Förövrigt gick min C-uppsats inget vidare. Otaktisk av mig att arrangera lajv och flyga till spännande länder. Jag ska göra klart den under vårterminen, samtidigt som jag gör ett studieuppehåll och arbetar. Tror jag. Jag ska se hur jag löser livet.

4 kommentarer:

Ahlberg sa...

Jag läser! Att vara deltisarbetare ger ganska mycket fritid ;)

Så skriv på!

Sonja sa...

Jag läser på! Och fuskar inte ens med RSS utan kikar in lite då och då. Roligare att faktiskt kika dit och märka att något har hänt, anser jag. Gott nytt år i efterskott.

Nfreak sa...

Jag läser minsann ibland, har sällan nån vettig kommentar bara. Nu var det dock ett tag sen jag tittade förbi sist märker jag.

Nyllet sa...

Jo, jag märker det på kommentarerna :)