torsdag, september 27, 2007

Hello Mr. Six Pack of confidence

På fredag har jag min första tenta. Då ska jag känna till alla viktiga poltiska, kulturella, sociala och ekonomiska händelser som skedde i Europa, Afrika, Amerika, Kina, Japan, Indien, Bysantiska Riket, Muslimska världen och Norden, mellan ungefär år 0 och år 1500. Lat som jag började jag inte plugga riktigt i tid, och fick läsa som en galning istället. Nu känner jag mig dock ganska färdigpluggad. Jag ska gå igenom allt en sista gång imorgon, men jag är ganska nöjd. Tur att jag är smart, och blygsam!

Ett vapen i kampen mot jobbigt pluggande är att jag börjat dricka té regelbundet. Altså, jag har alltid uppskattat té, men jag har liksom aldrig kommit in i vanan att dricka det om det inte bjuds, eller någon ändå kokar upp vatten. Typ. Vidare har jag börjat att promenera runt området innan jag går och lägger mig. Fattar inte varför jag inte gjort det förr, egentligen. Jag har ju länge gått långpromenader, i synnerhet med Martin, på nätterna. Först nu har jag börjat gå kortare promenader, ensam. Jag gillar att promenera. När jag har de där 3-5 timmar långa håltimmarna mellan föreläsningarna så tar jag promenader runt Campus. I förrigår drogs jag sakta ut av den stjärnklara natten. Ut genom bakdörren, över verandan, över gräsmattan och ut på gatan, där jag stod i svarta mjukisbyxor, de blå badskor som står innanför dörren och används för att hämta posten och slänga sopor samt en svart t-shirt med den mycket passande texten "If you can read this I have left my computer". Jag vandrade runt huset ett varv innan jag bestämde mig för att göra om det en annan kväll med ett par riktiga byxor och ett par riktiga skor...

4 kommentarer:

Sonja sa...

Du börjar bli riktig. Promenader och thé och pluggande. Jag är imponerad.

Ludde sa...

Shit, Nyllet blir vuxen.

Martin sa...

Jag tycker att det skrivs lite lite på den här bloggen...


;)

Nyllet sa...

Jag vet. Men jag har varit upptagen med att rita upp statestik över Tirad-lajvare på Nyllet-forumet och sånt :P